اشتراک این پست

راهنمای خرید شال و روسری


ممکن است بسیاری از افراد این تصور را داشته باشند که روسری و شال تنها، پوششی به‌منظور پوشاندن موها باشد، ولی این تمام حقیقت نبوده و شما می‌بایست بدانید که روسری و شال در سراسر دنیا به‌عنوان یک ابزار زیبایی و مد به‌شمار می‌رود؛ حتی در مناطق اروپایی که حساسیتی درباره‌ی حجاب نیست، سرپوش‌ها به‌عنوان ابزاری برای زیبایی بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از بااهمیت‌ترین گزینه‌هایی که در افزایش زیبایی شما مؤثر می‌باشد، انتخاب صحیح و مناسب روسری و شال است؛ چراکه نخستین بخش بدن که سایرین در هنگام گفت‌و‌گو به‌ آن توجه خواهند کرد، صورت فرد می‌باشد. از آنجا که شال و روسری‌ای که بر سر خود می‌گذارید، نمایانگر شخصیت شما است، بنابراین بهتر است در انتخاب آن، دقت و توجه زیادی داشته باشید.

رنگ شال یا روسری

از آنجا که رنگ‌های متنوعی برای شال و روسری در بازار موجود است، بانوان در انتخاب یک رنگ مناسب، تردید خواهند داشت؛ زیرا روسری انتخابی می‌بایست هم با رنگ صورت آن‌ها و هم با رنگ لباسی که می‌خواهند بپوشند، متناسب باشد. در ادامه به بررسی بهترین رنگ روسری و شال خواهیم پرداخت.

شال و روسری با رنگ مشکی: در حجاب، داشتن روسری و شال مشکی، از رنگ‌هایی است که می‌بایست در کمد هر بانویی موجود باشد؛ ولی نباید از آن در هر موقعیت و یا در هر مکانی استفاده کرد. بسیاری از بانوان همواره از روسری و شال مشکی استفاده نموده و از اثرات روانی آن مطلع نیستند. به‌دلیل روحیه‌ی لطیف و احساساتی بودن بانوان، ممکن است پوشیدن روسری‌ها و یا لباس‌هایی با رنگ تیره در نشاط روانی و سلامت آنان تأثیر نامناسبی بگذارد؛ به‌ویژه بانوانی که به‌خاطر وضعیت کاری خود، مجبورند برای مدت زمانی طولانی روسری، مقنعه و لباس مشکی بپوشند. رنگ مشکی باعث بیشتر شدن خستگی روانی فرد خواهد شد. با همه‌ی این توصیف‌ها، شال و روسری مشکی در رأس انتخاب بانوان واقع شده و رنگی سنگین و متین محسوب می‌شود و بانویی که آن را بپوشد، باوقار به‌نظر خواهد رسید.

روسری و شال سفید رنگ: رنگ سفید نمادی از صلح، صداقت و پاکی است و به‌همین علت بانوان جوان به‌ویژه نوعروس‌ها، به‌ این رنگ توجه بیشتری داشته و از آن بیشتر برای روسری و شال خود استفاده می‌نمایند. از آنجا که رنگ سفید، رنگی خنثی می‌باشد، با تمامی لباس‌ها و تمامی رنگ‌ها قابل ست کردن است. اگر تمایل دارید به مکان یا موقعیتی رسمی بروید، خوب است که از روسری‌های سفید رنگ از جنس ساتن که درخشان و براق می‌باشد و یا از روسری‌های ابریشمی سفید رنگ استفاده نمایید.

روسری و شال خاکستری رنگ: رنگ خاکستری نیز از دیگر رنگ‌های خنثی به‌شمار می‌رود و اگر آن را با شلوار و مانتوی مشکی بپوشید، انتخابی خوب و شیک خواهد بود. شما قادر هستید رنگ خاکستری را با لباس‌هایی با رنگ  قرمز، فیروزه‌ای و زرد ست نمایید. اگر رنگ پوست شما تیره یا سبزه می‌باشد، خوب است که این رنگ را از  انتخاب‌هایتان حذف کنید؛ چراکه صورت شما را تیره‌تر از حد واقعی نشان خواهد داد. البته اگر باز هم تمایل داشتید که رنگ خاکستری را برای روسری یا شال خود انتخاب نمایید، استفاده از آرایشی ملایم باعث می‌شود که صورت شما به‌شکل بهتری نشان داده شود.

روسری و شال زرشکی رنگ: یکی از رنگ‌های پرطرفدار و محبوب برای روسری و شال، انتخاب رنگ زرشکی می‌باشد. رنگ زرشکی به‌غیر از اینکه شاد است، یک رنگ متین نیز محسوب می‌شود؛ به‌همین دلیل برای مهمانی‌های رسمی گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. شما می‌توانید کفش، اکسسوری‌های دیگر و یا حتی کیف دستی خود را با شال یا روسری زرشکی رنگ ست نمایید.

روسری و شال با رنگ‌های پرکاربرد دیگر: به‌غیر از رنگ‌های ذکر شده، چند رنگ دیگر مانند بنفش، فیروزه‌ای، ارغوانی و بژ نیز دوستداران خاص خود را دارند و افراد می‌بایست آن‌ها را مطابق با سن خود انتخاب نمایند. برای نمونه، رنگ بنفش از رنگ‌هایی می‌باشد که بزرگسالان از آن استفاده نموده و رنگ‌های کالباسی و بژ بیشتر برای بانوان جوان و دخترها مناسب است. جهت خرید شال و یا خرید روسری توصیه می شود از شال و روسری های لوکس بانو دیدن فرمایید.

انواع مختلف روسری

روسری‌های بلند: این‌گونه روسری‌ها، برای افرادی که اندام درشتی دارند، مناسب‌تر است؛ چراکه توسط آن، اندامشان متناسب‌تر به‌نظر خواهد رسید. این روسری‌ها برای بانوانی که قد کوتاه‌ یا اندامی لاغر دارند، مناسب نیست؛ زیرا اندامشان را پوشانده و آن‌ها را کوتاه‌تر و یا لاغرتر از حد واقعی نشان خواهد داد.

روسری‌های ابریشمی: این روسری‌ها صرف‌نظر از اندازه‌شان، برای هر فصلی مناسب هستند. حتی می‌توانند در فصل سردی مانند زمستان نیز شما را گرم کنند. روسری‌های ابریشمی غالباً دارای طرح‌های گوناگون و متنوع چاپی می‌باشند که برای هر سنی مناسب است.

روسری‌های سه‌گوش: روسری‌های سه‌گوش برخلاف سایر روسری‌ها که مربع‌شکل هستند، سه‌گوش دارند. خوب است که از این روسری‌ها در فصول گرم سال مانند فصل تابستان استفاده نمایید؛ زیرا برای پوشیدن آن‌ها نیازی به‌ دولا کردنشان نیست و همین موجب خنک ماندن سرتان خواهد شد.

روسری‌های پشمی: این روسری‌ها غالباً برای روزهای سرد زمستان یا پاییز مناسب می‌باشند و قادر هستید آن‌ها را با پالتویتان ست نمایید. تلاش کنید اندازه‌ی روسری‌های پشمی بلند باشد تا بتواند به‌خوبی گردن و سر شما را بپوشاند و در نتیجه احساس سرمای کمتری داشته باشید.

روسری‌های نخی: بهترین جنس در میان روسری‌ها، روسری‌های‌ نخی می‌باشند که هم برای فصول گرم و هم برای فصول سرد سال مناسب هستند؛ البته این مورد به نازک یا ضخیم بودن آن‌ها بستگی خواهد داشت.

انواع گوناگون شال

ریشه‌ی شال‌ها به منطقه‌ی خاورمیانه بازمی‌گردد و در حقیقت شال، قطعه پارچه‌ای می‌باشد که در طول بازو و شانه‌های فرد امتداد داشته و به‌منظور پوشاندن سر نیز به‌کار برده می‌شود. شال‌ها، درحال‌حاضر در انواع متفاوت، رنگ‌های مختلف و طرح‌های گوناگونی تولید و عرضه می‌شوند. در ادامه به انواع مختلف شال اشاره خواهیم کرد.

شال پاشیما: درست است که پاشیما در لغت به معنی نوعی پشم می‌باشد ولی درحال‌حاضر به شالی گفته می‌شود که از پشم تولید شده باشد. در عصر حاضر، پاشیما نوعی شال پشمی با رنگ روشن می‌باشد که علاوه‌بر گرمای خوبی که دارد، به‌علت جنسش، سبک نیز هست. شال‌های پاشیما مطابق با میزان خلوص پشمی که در آن‌ها به‌کار رفته، انواع گوناگون و مختلفی دارند. بیشتر شال‌های پاشیما از ابریشم و پشم تولید شده‌اند که ترکیب این دو می‌تواند از 50 تا 70% پشم بوده و باقی‌مانده آن‌ را، ابریشم تشکیل دهد.

شا‌ل‌ زمستانی: شال‌های زمستانی، هم زیبا و شیک بوده و هم موجب گرم‌ شدن سر می‌شوند. این شال‌ها به‌منظور گرم‌تر نگه‌داشتن سر شما، بیشتر از پشم گوسفند ساخته می‌شوند؛ ولی با این حال، زیبایی و شیک بودن آن‌ها تغییری نخواهد کرد. شال‌های زمستانی برای بانوان بارداری که قادر به پوشیدن پالتو نیستند نیز، مناسب می‌باشد.

شال شب: امروزه این شال‌ها به جزء جدانشدنی کمد لباس بیشتر بانوان مبدل شده‌اند. خانم‌هایی که تمایل دارند در مهمانی‌های شب، خیلی منحصر‌به‌فرد و زیبا به‌نظر برسند از این مدل شال به‌علاوه‌ی یک کت یا ژاکت بزرگ استفاده می‌کنند. بعضی از لباس‌های شب نیز به‌شکل یک پکیج با شال طراحی و ارائه شده‌اند. خرید شال‌های سیاه یا سفید رنگ که می‌توان آن را با بیشتر لباس‌ها ست کرد، ایده‌ی خوبی است؛ ولی ممکن است بعضی اوقات، یک مجلس ویژه مانند مجلس عروسی، ارزش این را داشته باشد که بیشتر هزینه کنید تا شالی که خریداری می‌نمایید با لباستان ست باشد.

شال‌های دست‌ساز: برخی از افراد، نخستین تجربه‌ی برسر گذاشتن شال را با پوشیدن این نوع از شال‌ها به‌دست آورده‌اند. در زمان‌‌های گذشته، خیلی از بانوان و دختران شال را با قلاب می‌بافتند و آن‌ را به یکدیگر هدیه می‌دادند؛ البته از آنجا که ممکن است هر فرد برای بافتن آن، زمان زیادی در اختیار نداشته باشد، شاید دوست داشته باشید یک شال دست‌باف را خریداری نمایید. نکته‌ای که می‌بایست در زمان خرید این نوع شال به آن دقت کنید، نوع مواد اولیه‌ی به‌کار رفته در آن و هم‌چنین اطمینان از دست‌ساز بودن آن است.

شال‌های حاشیه‌دار: این نوع شال‌ها در رنگ‌های مختلف و طرح‌های گوناگونی تولید شده و در بازار موجود هستند که حاشیه‌ی برخی از آن‌ها بلند بوده و حاشیه‌ی برخی دیگر نیز ظریف می‌باشد.

جهت خرید شال و یا خرید روسری توصیه می شود از شال و روسری های لوکس بانو دیدن فرمایید.

طرح روی روسری و شال

اکثر طرح‌هایی که برای روسری و شال در بازار موجود است، در حقیقت یک کپی از طرح‌های خارجی بوده و طرح‌های سنتی یا ایرانی کمتر در بازار به‌چشم می‌خورد.

طرح روسری

 از آنجا که روسری‌ها به‌دلیل ماهیتشان اکثراً در موقعیت‌ها و مجالس رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهتر است که روسری‌هایی با طرح‌های شیک و زیبا و رنگ‌های روشن انتخاب نمایید. این نوع طرح‌ها را می‌توانید متناسب با لباس خود انتخاب و خریداری کنید؛ برای نمونه می‌توانید روسری‌هایی با طرح‌های راه‌راه یا هندسی را، برای لباس‌های رسمی خود تهیه کرده و یا روسری‌های گلدار را برای بیرون رفتن استفاده نمایید. یکی از  نکات حائز اهمیت که در انتخاب روسری و شال وجود دارد، طرح روی آن می‌باشد که قادر است چهره‌ی شما را زیبا و یا درهم نشان دهد. بنابراین حتماً در زمان خرید شال و روسری به این نکته توجه کنید. در ادامه به بررسی انواع طرح‌های موجود برای روسری و شال خواهیم پرداخت.

طرح اسلیمی: این طرح در واقع نقش تزئینی به ‌شکل گیاه و یا گل با ساقه‌های مارپیچی بوده که آغاز و پایانش مشخص نیست و اکثراً به‌صورت دایره‌های دورانی، خطوط قوس‌دار و یا خطوط پیچیده‌ در هم می‌باشد. طرح اسلیمی، طرحی قدیمی بوده که از زمان‌های خیلی دور، روی تزئینات یا کتیبه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه می‌توان از این طرح روی روسری، شال یا لباس استفاده نمود.

طرح‌های شلوغ: این مدل طرح‌ها می‌توانند به‌شکل گل‌های ریز و یا گل‌های درشت باشند. بانوانی که صورتشان بزرگ است، خوب است که به سراغ طرح‌های ساده بروند تا جذاب‌تر و شیک‌تر به‌نظر برسند. بانوانی که صورتشان کوچک و ریز می‌باشد نیز بهتر است به دنبال طرح‌های شلوغ باشند؛ چراکه این نوع طرح‌ها، صورت و سرشان را پرتر نشان خواهد داد.

طرح بته جقه و گل: طرح بته جقه در واقع یک سرو سرافکنده می‌باشد که نماد ایران و ایرانیان است. این طرح همواره در هنرهای سنتی به‌کار برده شده و هم‌اکنون نیز در تزئین انواع مختلف صنایع دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به‌طور ویژه می‌توان به مواردی نظیر قالی، پارچه و گلیم اشاره کرد. شما می‌توانید از طرح بته جقه برای داشتن ظاهری سنتی و هنرمندانه استفاده کنید.

طرح فضای شهری روی روسری‌: استفاده‌ی ترکیبی از رنگ‌های آبی، سبز، قهوه‌ای و طرح‌های گرافیکی روی روسری‌ها، یکی از شیک‌ترین و جدیدترین طرح‌ها هستند که اخیراً به عرصه‌ی مد وارد شده‌اند. طرح فضای شهری بیشتر به بانوان جوان و کم‌سن و سال پیشنهاد می‌شود. این روسری‌ها را می‌توانید با مانتوی کرپ یا گاباردین مشکی رنگ ست نموده و زیبا و به‌روز به‌نظر برسید.

طرح‌های کارتونی روی روسری: پوشیدن این‌گونه روسری‌ها که طرح‌هایی مثل کیتی، میکی‌موس و یا شخصیت‌های کارتونی با رنگ‌های سرزنده و شاد دارند، به دختربچه‌های بزرگتر از سه‌ سال پیشنهاد می‌شوند. بهره‌گیری از شخصیت‌های ایرانی کارتونی هم ایده‌ای نو برای طرح روی روسری و شال است.

قیمت روسری‌ها

انواع مختلف و متنوع روسری متناسب با جنسی که دارند، در قیمت‌های متفاوتی نیز به فروش می‌رسند. برای نمونه، قیمت روسری‌های ابریشمی از دیگر روسری‌ها بیشتر بوده و قیمت روسری‌های پلاستیکی در مقایسه با سایر روسری‌ها کمتر است. هم‌چنین قیمت روسری‌های طرح‌دار نیز می‌تواند با یکدیگر تفاوت داشته باشد؛ مثلاً شال و روسری‌هایی که طلاکوب بوده و دارای تزئینات به‌خصوصی باشند، قطعاً از سایر روسری‌ها گران‌قیمت‌تر خواهند بود.

در خرید روسری، می‌بایست علاوه‌بر قیمت، به جنس آن نیز توجه کنید تا دوام کافی داشته باشد و ظاهری زیبا به شما ببخشد. در حقیقت جنس روسری خریداری شده باید به‌گونه‌ای باشد که روسری شما برای مدت معقولی عمر کند. بنابراین پیش از خرید روسری، حتماً به جنس و بافت آن دقت کنید.

از دیگر نشانه‌های یک روسری خوب و عالی، داشتن کیفیت مناسب در دو سمت آن است؛ هر چقدر بافت روسری شما مقاوم‌تر و هم‌چنین نرم‌تر باشد، از ارزش بالاتری برخوردار است. افرادی که از رنگ پوست، فرم و شکل صورت خود آگاهی داشته و نکات لازم در زمینه‌ی خرید روسری را بدانند، در خرید آن موفق‌تر خواهند بود. اگر قد بلندی دارید و یا درشت‌اندام هستید، روسری‌های یک رنگ و ترجیحا تیره را انتخاب کنید تا لاغرتر به‌نظر برسید. اگر اندامی لاغر و یا ‌قد کوتاهی دارید نیز خوب است که یک رنگ روشن از روسری را انتخاب نمایید؛ هم‌چنین می‌توانید مجموعه‌ای از رنگ‌های شاد را که با رنگ زمینه‌ی روسری هماهنگی داشته باشد، تهیه و خریداری کنید. در پایان توصیه می شود جهت خرید شال و یا خرید روسری از شال و روسری های لوکس بانو دیدن فرمایید.

منبع: https://emalls.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.