اشتراک این پست

شال و روسری توییل


پارچه مورد استفاده در شال و روسری های توییل، پارچه کجراه است که نام دیگرش همان پارچه توییل می باشد. با توجه به استفاده زیاد این نوع پارچه در زیر به توضیحاتی از آن می پردازیم.  جهت خرید شال و یا خرید روسری مناسب توصیه می شود از شال و روسری های لوکس بانو دیدن فرمایید.

پارچه توییل

نام این پارچه برگرفته از نوع بافت آن است که خطوط کج در بافت آن باعث نامگذاری و شهرت آن شده است. انواع پارچه کجراه بر اساس نوع الیافی که در تولید آن‌ها استفاده شده است، تقسیم بندی می‌شوند. سه دسته مهم از این نوع پارچه عبارتند از:

  1. پارچه کجراه کتان
  2. پارچه فلامنت
  3. پارچه فلامنت ویسکوز

این چند مورد از پرمصرف‌ترین مدل‌های پارچه کج راه هستند که روزانه متراژ انبوهی از آن‌ها توسط کارخانجات نساجی تولید و در بازار توزیع می‌شوند. کجراه فیلامنت ویسکوز همانطور که از نامش مشخص است، از الیاف فلامنت و ویسکوز بافته شده است که معمولا وزن هر متر پارچه حدود ۲۸۰ گرم است. الیاف مورد استفاده پارچه کتان نیز پنبه است که برخی آن را با نام پارچه کجراه پنبه ای در بازار می‌شناسند. البته پارچه های کتان از درصد مختلفی از پنبه تشکیل شده‌اند و در برخی کارخانجات بصورت پلی استر پنبه نیز تولید می‌شوند. معمولا، قیمت فروش پارچه های کجراه پنبه ای نیز از دو مورد قبل بیشتر است.

شال و روسری توییل

شال و روسری های توییل بواسطه وجود خطوط کجراه در بافت پارچه شان ایستایی مناسبی دارند و مقاومت بالا در برابر ساییدگی، کیفیت رنگ بالا و ایستایی مناسب از جمله ویژگی های این دسته از شال و روسری هاست. جهت خرید شال و یا خرید روسری مناسب توصیه می شود از شال و روسری های لوکس بانو دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.