اشتراک این پست

شال و روسری کشمیر


جنس اصلی پارچه کشمیر از موی بز کشمیر و در مواردی از پشم بزهای دیگر تهیه می‎شود. تاریخچه این پارچه به کشمیر و کشور هند باز می‎گردد. پارچه کشمیر، را یک بافت پشمی می‎دانند اما در واقع حقیقت این است که این بافت از موی بز کشمیر که چیزی کاملا متفاوت با پشم گوسفند است تولید می‎شود.

 

با توجه به اینکه بزهای کشمیری در هیمالیا زندگی می‎کنند و دسترسی به آنها برای همه افراد جهان کار آسانی نیست در برخی موارد برای تولید پارچه کشمیر از بزهای دیگر نیز استفاده می‎کنند و پارچه ‎هایی که از پشم بز کشمیری هستند قیمت نسبتا بالایی دارند.

نکته جالب اینکه، پشم بز کشمیر سه برابر بیشتر از گوسفندهای دیگر حالت عایق دارد و این مساله آن را بسیار با ارزش می‎کند. این امر باعث می‎شود لباس‎های ضخیمی که با این پارچه دوخته می‎شوند عایق گرما باشند و افراد را به‎راحتی از سرما حفظ کنند.

شال و روسری کشمیر علاوه بر ظرافت، لطافت، استحکام و سبکی، به عنوان یک عایق قوی عمل می کنند و دارای کیفیت بی‌نظیری هستند. همچنین با توجه به طبیعی بودن الیافش، به‌شکلی باور نکردنی با پوست انسان ارتباط برقرار می‌کند. برای بسیاری از افراد که به راحتی دچار حساسیت پوستی می‎شوند این شال و روسری ها انتخاب مناسبی هستند.

شال کشمیر

 جهت خرید شال و یا خرید روسری توصیه می شود از شال و روسری های لوکس بانو دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.