اشتراک این پست

شال بپوشیم یا روسری


این پرسش برای همه خانم ها قبل از رفتن به هر مکانی پیش می آید . حالا شال بپوشم یا روسری ؟ انتخاب شال یا روسری متناسب با نوع پوشش و مکانی که قرار است به آنجا برویم باید متفاوت باشد . البته نباید از فرم صورت و نوع آرایش در انتخاب شال یا روسری غافل شد. به قول خانم ها روسری که بهمون بیاد و با لباسمون ست باشه . اینکه با هر پوشش و در هر موقعیتی چه شال یا روسری انتخاب کنیم شاید برای بعضی از خانم ها کمی مشکل باشد.

یک قاعده کلی برای شال و روسری وجود دارد، که روسری نسبت به شال حالت رسمی تر دارد اما شال حالت اسپرت دارد. باید توجه داشت این فقط یک قاعده کلی است با وجود تنوع بسیار بالایی  که در تولید شال و روسری وجود دارد نکات دیگری نیز برای انتخاب شال یا روسری برای مهمانی و یا هرموقعیتی می تواند  تاثیر گذار باشد ، مانند ساده یا طرح دار بودن شال یا روسری ، نوع طرح شال یا روسری ، نحوه بستن شال یا روسری و…. مثلا شما یک شال ساده نخی زرشکی رنگ دارید که بیشتر برای استفاده روزمره تان با مانتو اسپرت سورمه ای است ، برای مهمانی یک لباس مشکی خریداری کردید احساس می کنید که شال نخی زرشکی شما هم به لباستان می آید و هم به چهرتان تنها نگرانی اسپرت بودن شال نخی زرشکی است . کافی است یک سنجاق نگین دار زیبا داشته باشید می توانید شال را به طوری که سمت راست آن کمی بلند تر باشد بر سر بگذارید و آن را در کنار گوش سمت چپ با سنجاق نگین دار متصل کنید ، به همین راحتی شال اسپرت شما با لباس مهمانی شما ست شد .

انتخاب شال یا روسری برای مهمانی نیمه رسمی :

برای انتخاب شال و یا روسری برای وقت هایی که پوشش و ظاهر شما حالت نیمه رسمی دارد در انتخاب شال و یا روسری دستتان باز است . برای رفتن به یک مهمانی خانوادگی که قصد دارید در آن با حجاب ظاهر شوید بهتر است از یک روسری حریر و یا ابریشم با طرحی ساده که با رنگ لباس هماهنگی لازم را دارد استفاده کنید و یا می توانید از شالی که رنگ تیره دارد مانند زرشکی و یا قهوه ایی استفاده کنید .

انتخاب شال یا روسری برای مهمانی رسمی و عروسی :

اگر به یک مهمانی رسمی دعوت شدید ، مثلا مهمانی در یک رستوران مجلل ، حتما انتخاب شما یک روسری ابریشم و یا ساتن  طرح دار که با مانتو شما هماهنگ است انتخاب کنید . معمولا مانتو های مجلسی تک رنگ هستند و طرح هایی شلوغی درآنها کار نمی شود پس انتخاب یک روسری طرح دار می تواند ظاهرشما را شیک تر نشان می دهد و هم پوشش شما حالت تک رنگ و یکنواخت ندارد . اگر قرار است که به عروسی بروید حتما موهایتان براشینگ شده و یا مدل دار است برای انتخاب شال یا روسری مردد نباشید و دقیقا یک شال سبک انتخاب کنید و نگران بر هم خوردن حالت موهایتان نباشید. انتخاب شال حریریا ابریشم که ظاهری مجلسی دارند بسیار مناسب است .

انتخاب شال یا روسری مناسب فصل :

 شال و روسری هر دو برای فصل بهار مناسب است . در فصل بهار از رنگ های شاد استفاده ترکیب رنگ های بهاری طبیعت با یک شال و روسری با رنگ شادی مثل لیمویی واقعا اغوا کننده است . البته در انتخاب رنگ شال و یا روسری متناسب با پوست صورت نیز توجه داشته باشید .

برای روزهای تابستانی که معمولا مانتو خنک بر تن میکنید بهتر است شال های نخی سبک با رنگ روشن انتخاب کنید زیرا رنگ های تیره سبب انتقال بیشتر گرما به سر می شوند . یادتان باشد نحوه استفاده از شال جوری نباشد که به دور گردنتان بپیچد تا در گرمای تابستان احساس خفگی کنید . روسری های نخی سبک که قواره بزرگ و طرح های اسپرت دارند نیز می توانند گزینه مناسبی برای روزهای گرم تابستان باشند ، می توانید این نوع روسری ها را مانند شال سر کنید و زدن گره و یا سنجاق در این قواره از روسری اجباری نیست .

برای روزهای پاییزی که معمولا خانم ها بارانی می پوشند انتخاب شال مناسب تر است . زیرا سبک بارانی بر خلاف پالتو اسپرت است تا رسمی ، علاوه براین شال های پاییزی معمولا جنس های نخی زخیم تری دارند و یا کشمیر هستند ، سرتان را خوب گرم نگه می دارد .

برای فصل سرد زمستان استفاده از پالتو مناسب تر و گرمتر است . برای پالتو به دلیل سبک رسمی آن استفاده از روسری توصیه می شود . روسری با جنس ابریشم و یا ابریشم کجراه چه در فصل سرما و چه در فصل گرما مناسب است .  برای گرمتر شدن می توانید از یک شال خز و یا شال گردنی متناسب با رنگ پالتویتان استفاده کنید .

لازم به ذکر است در انتخاب اینکه از شال استفاده کنید و یا روسری،  بستن شال و روسری متناسب با فرم صورت نیز بسیار حائز اهمیت است که در مقاله ای جداگانه مفصلا به آن پرداخته ایم .. امیدواریم از مطالب ارائه شده بهره لازم را برده باشید. جهت خرید شال و یا خرید روسری توصیه می شود از شال و روسری های لوکس بانو دیدن فرمایید.

منبع : میس اسمارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.