اشتراک این پست

شال و روسری ژاکارد


بر خلاف تصور بسیاری، ژاکارد جنس پارچه بکار رفته در این نوع شال و روسری نیست. در واقع تفاوت شال و روسری های ژاکارد با دیگر شال و روسری ها در نوع بافت آنهاست. ژاکارد نوعی پارچه است که با ماشین بافندگی مخصوص بافته می‌شود. بر خلاف بسیاری از پارچه ها که پس از بافت شان طرح هایی روی آنها چاپ می شود، در پارچه ژاکارد، طرح‌ها در هنگام بافت پارچه ایجاد می‌شوند.

پارچه ژاکارد می‌تواند از طیف گسترده‌ای از الیاف بافته شود. از جمله این الیاف می‌توان به کتان، ابریشم، پنبه، پشم و الیاف ترکیبی اشاره کرد که محبوب‌ترین آنها ژاکارد ابریشمی و ژاکارد پنبه‌ای (ژاکارد نخی) است. در ادامه انواع مختلف این الیاف را مورد بررسی قرار می دهیم.

پنبه: هرگاه پارچه ژاکارد از الیاف پنبه تولید شود دارای ویژگی هایی همچون قابلیت تنفس، نرم بودن و همچنین مات بودن است.
• پشم: الیاف پشم ویژگی هایی همچون نرمی، مات بودن و همچنین گرم بودن را به پارچه ژاکارد می بخشند.
• ابریشم: در صورتیکه از الیاف ابریشم برای تولید پارچه ژاکارد استفاده شود، پارچه دارای ویژگی هایی همچون نازکی، صافی و همچنین براقی و یا ماتی خواهد بود.
• کتان: کتان یکی دیگر از الیافی است که از آن برای تولید پارچه ژاکارد استفاده می شود و ویژگی هایی که در پارچه ایجاد می کنند مشابه همان ویژگی هایی است که الیاف پنبه در پارچه ایجاد می کنند.
• ترکیبی: و در نهایت این که اگر از ترکیبی از الیاف استفاده شود پارچه، نرم تا کمی زبر خواهد بود و همچنین داری درجات مختلفی از شفافیت خواهد بود.
اگر چه ویژگی‌های این پارچه به مواد ترکیبی آن بستگی دارد. اما برخی از ویژگی‌های آن، در همه آنها مشترک است. از آنجمله، پارچه های ژاکارد با دوام، با ثبات، محکم، دارای خاصیت کشسانی و در برابر سایش و چروک مقاوم هستند.

شال و روسری های ژاکارد بافته شده توسط الیاف ابریشمی ،شال و روسری های ژاکارد ابریشمی نامیده می شوند. الیاف ابریشم موجب نازک، براقیت و صاف بودن این پارچه می گردد. جهت تهیه شال ژاکارد و یا تهیه روسری ژاکارد توصیه می شود از شال و روسری های لوکس بانو دیدن فرمایید.

شال ژاکارد ابریشمی

معمولا شال و روسری های ژاکارد بافته شده توسط الیاف پنبه ای، شال و روسری های ژاکارد پنبه ای، نخی و یا کتونی خوانده می شوند. این شال و روسری ها، ضد چروک، با دوام، سبک و نرم، ضد آلرژی و سازگار با محیط زیست هستند.

روسری ژاکارد نخی

جهت تهیه شال ژاکارد و یا تهیه روسری ژاکارد توصیه می شود از شال و روسری های لوکس بانو دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.